Посилання на онлайн-зустріч:
Доброго ранку, діти!
Тема: Ганс-Крістіан Андерсен "Снігова Королева". Початок подорожі в чарівний світ твору.
💥 Підручник САМЕ ТУТ! (тисніть)
💢 Дітки, наша подорож чарівною країною казок триває: на цьому уроці ми завітаємо в гості до людини, яка має титул Короля Казок. Таке звання (неофіційне, звичайно, але не менш почесне!) було у Ганса-Крістіана Андерсена. Сьогодні в нас є чудова нагода познайомитися більше з його життєвим і творчим шляхом, з його яскравою особистістю та пригадати найвідоміші казки Андерсена.
💢 Великий казкар Ганс-Крістіан Андерсен народився 2 квітня 1805 року у старовинному місті Оденсе, розташованого на острові Фюн, що на півдні Данії.
💢 І хоча сім'я потерпала від злиднів, однак у хлопчика завжди були іграшки, які майстрував власноруч батько. У Ганса-Крістіана були свої маленькі радощі: він обожнював грати в ляльковий театр. Навіть, подорослішавши, зумів отримати роботу в Королівському театрі. А ще він мав незвичайне захоплення – любив робити витинанки з паперу.
፨ Ганс-Крістіан Андерсен "Снігова Королева"
👉 У ньому мова йде про те, що в одного чорта було криве дзеркало. У ньому все хороше і позитивне відображалося гидким і негативним. Це була дивовижна властивість – усе спотворювати.
Д/З:
А як же далі розвиваються події в казці? Саме це і буде вашим домашнім завданням на наступних уроках!
1. Життєвий і творчий шлях Ганса-Крістіана Андерсена (стор. 47-51)
2. Читати оповідання перше (стор. 52-53);
Увага!!!
3. ТЕСТ (життєвий шлях Андерсена) САМЕ ТУТ! (тисніть)
Гарного дня!💗 #Мирунамусім!
Доброго ранку, діти!
Тема: Літературна казка та її ознаки. Подібності й відмінності від народної казки.
💥 Підручник САМЕ ТУТ! (тисніть)
👉 Чому нас так приваблюють казки?
👉 І чому не лише діти, а й дорослі зберігають у своїх серцях віру в казку?
Відповідь очевидна!
Казковий світ - чудовий світ!
І кожному із нас про це відомо!
💚 Творче завдання
💚 Казки, які ми вивчали на попередніх уроках були народними, тобто їх складав народ і передавав усно з вуст в уста. Народні казки дали поштовх розвитку літературної творчості. І сьогодні ми розпочинаємо знайомство з не менш цікавим розділом казок.
Поняття літературної казки виникло набагато пізніше ніж народної. У другій половині XVIII століття з розвитком просвітницьких ідей в європейській літературі з’явилися авторські обробки фольклорних казок, а в XIX - традиційні казкові сюжети стали використовувати Шарль Перро, брати Грімм, Ганс-Крістіан Андерсен, Амадей Гофман – письменники, яких весь світ визнав класиками цього жанру.
💚 Як же до нас дійшли казки різних країн і народів?
Створення літературного твору відбувається тією мовою, якою володіє автор чи авторка. Отже, мова, якою написано твір, - це мова оригіналу.
Доброго ранку, діти!
Тема: Діагностувальна робота №1 за розділом «Скарбниця народних казок» (тестові завдання)
💥 Підручник САМЕ ТУТ! (тисніть)
Існує книг багато на землі,
Вони цікаві, мудрі та повчальні,
Та кожен з нас, дорослий чи малий,
Казки читає – дуже вони гарні!
ণ Дітки, це дійсно так! Адже казка – це дитинство людства і його мудрість! Читайте і слухайте казки, легенди, народні пісні. Вивчайте казки і переказуйте їх. Нехай вони ідуть по світу, нехай живуть серед нас і після нас, хай виховують нас і вчать, як треба жити по правді.
ণ Ми закінчили чудовий розділ "Скарбниця народних казок".
Індійська народна казка "Фарбований шакал"
👉 ТЕСТ №1 для самоперевірки ВИКОНУЄМО В ЛІЦЕЇ
Д/З:
👉 ТЕСТ №2 для самоперевірки САМЕ ТУТ! (тисніть) виконуємо вдома!!!
Гарного дня!💗 #Мирунамусім!
Доброго ранку, діти!
Тема: Розвиток мовлення №1 (письмово) Переказ/аудіювання уривку з німецької казки «Пані Метелиця».
💥 Підручник САМЕ ТУТ! (тисніть)
👉 Пригадаймо!
〓 Оскільки ми сьогодні продовжимо роботу з народною казкою, не зайвим буде відновити в пам'яті, а що ж таке казка як жанр фольклору?
〓 Казки складалися в народі не лише для розваги слухачів, а й для їхнього виховання. У казках оповідачі викладали досвід народу, свої спостереження та уявлення про світ і місце людини в ньому, учили добром перемагати зло.
〓 Проаналізували вчинки героїв, охарактеризували їх, поговорили про моральні цінності, що порушені у творі. Ви намалювали чудові ілюстрації до казки. І за це я вам дуже вдячна!
👌 Настав час для перевірки!
УВАГА!!!
Гарного дня!💗 #Мирунамусім!
Доброго ранку, діти!
Тема: Німецька казка "Пані Метелиця". Зіставлення образів героїнь казки. Утвердження у творі доброти, працьовитості, справедливості.
💥 Підручник САМЕ ТУТ! (тисніть)
💢 Дітки, вдома ви прочитали казку «Пані Метелиця». Я думаю, ви переконалися в тому, що треба НЕ лінуватися, а працювати. Адже, праця приносить задоволення, гарний настрій і частенько ще й винагороду!
💢 "Який догляд – такий і прибуток" - говорить німецьке народне прислів’я.
❓ Як ви вважаєте, діти, чому я обрала саме це прислів'я?
❓ І чи можна його віднести до казки "Пані Метелиця"?
👉 Я думаю, ви зі мною погодитесь! Прислів'я суголосне діям головних героїнь, оскільки:
👍 пасербиця добре доглядала за покоями Пані Метелиці, за що і отримала гарну винагороду;
У казці протиставляється:
👉 добро/зло;
👉 допомога/зневага;
👉 безкорисливість/заздрість;
👉 працьовитість/лінь.
💢 Зіставлення образів героїнь казки "Пані Метелиця"
Автор (народ) по-різному передав образи доньок. І зробив він це для того, щоб ми зрозуміли, що за добро вертається добро в двократному, а то й у десятикратному розмірі, а за зло – йде лише зло!
☝ Падчірка є втіленням добра і працьовитості, а материна донька - втіленням зла і ліні.
Трішки теорії!
Сюжет - це послідовність подій у літературному творі.
- А чи знайомі вам казки «Попелюшка» і «Дідова дочка та бабина дочка»?
- Подумайте, чим ці казки схожі, а чим відмінні?
✅ Схожі історіями рідної та нерідної дочок, характерами, початком, кінцівкою та повчанням.
✅ Різні за наявністю інших персонажів, прислів’ями та приказками, національним колоритом.
👉 Отже, можна сказати, що для цих казок характерним є мандрівний сюжет. Що ж це за такий цікавий сюжет, який "полюбляє мандрувати"?😉
Мандрівний сюжет – це сюжет, що має спільні історії, сюжети, які трапляються у фольклорі різних народів.
Казка "Пані Метелиця" утверджує думку про те, що якщо людина робить добрі справи, не чекаючи за це на винагороду, то рано чи пізно її труд буде оцінено по заслузі, а ледарство ще нікого не доводило до добра.
Д/З:
Доброго ранку, діти!
Тема: Брати Якоб і Вільгельм Грімм. Значення діяльності братів Я. і В. Грімм для розвитку європейської культури. Німецька казка «Пані Метелиця». Знайомство зі змістом казки.
💥 Підручник САМЕ ТУТ! (тисніть)
💚 В історії кожної країни є діячі, яких називають геніями нації. Такими в культурі Німеччини є Якоб і Вільгельм Грімм, одні з найвідоміших казкарів Європи.
💚 Розтлумачу!
Унаслідок наполеонівських війн на захоплених французьким військом територіях були заборонені рідна мова і культура. Тому, на певному етапі німецька мова та культурні здобутки опинилися під загрозою знищення. Брати Грімм, як справжні патріоти своєї батьківщини, вирішили захистити найцінніший скарб нації - усну народну творчість.
Скільки теплоти казки викликають у нашій душі, змушують нас замислитися над своєю поведінкою, ставленням до інших, допомагають у прийнятті правильного рішення. Ви перегорнули чимало казкових сторінок, які відкрили світ фантазії та мудрості нашого народу та народів інших країн. Сьогодні ми будемо говорити про казку з німецького фольклору, яку записали брати Грімм - «Пані Метелиця».
💚 Ми говоримо:
Казка братів Грімм "Пані Метелиця" і разом з тим "Пані Метелиця" - народна казка. Чому так?
«Пані Метелицю» дійсно склав німецький народ, але записали й обробили казку німецькі вчені — брати Грімм.
💚 Читаємо казку "Пані Метелиця" за нашим підручником (стор. 34-37), або слухаємо і насолоджуємося!
💚 Значення деяких слів хочу вам пояснити.
Д/З:
Доброго ранку, діти!
Тема: «Момотаро, або Хлопчик-Персик». Теми дружби, сміливості, зв’язку з природою в казці.
💥 Підручник САМЕ ТУТ! (тисніть)
Якими б високими не були будівлі в сучасній Японії, японці намагаються скрізь оберігати природу, цінують її неповторну красу.
👌Камінь, що століттями пролежав біля озера й укрився мохом, викликає в японців роздуми про зв’язок минулого й сучасного.
Момотаро - казкове ім'я на кшталт українського Котигорошко, утворене від японського момо - "персик" і Таро - популярне японське чоловіче ім'я. Чудесне народження хлопчика пов'язане з плодом персика, що плив річкою. І персик, і вода - це прояви вічної природи, яка здатна постійно оновлюватися і давати силу людям.
💦 Засоби національного колориту в казці
1. Момотаро вирушає в далеку дорогу - підкоряти Острів Чудовиськ. Не випадково йдеться про Острів, адже й сама Японія - острівна країна. Тому шлях Момотаро обумовлений географічним положенням країни.
2. Момотаро наділений неабиякою силою від природи. Природа допомагає йому стати дужчим і вищим. (Просяний корж - виготовляють із борошна проса та особливого сорту рису, а рис - це дар природи, який так люблять японці).
3. У боротьбі з Чудовиськами юнакові допомагають собака, фазан і мавпа, які теж є представниками природного світу. Момотаро чудово розуміє мову звірів і птахів. Вони діють спільно, злагоджено, тому й перемагають страшних чудовиськ.
💦 Японська лялька Момотаро
Доброго ранку, діти!
Тема: Японська народна казка. Національний колорит японських казок.
💥 Підручник САМЕ ТУТ! (тисніть)
☝ Любов до природи – головна риса японців і важлива складова їхньої національної традиції. Японці люблять усе живе. Природа і людина в японській культурі – єдине ціле.
💜 Персонажі японських казок: люди (хлопець і дівчина, чоловік і дружина, дід і баба, селянин, ремісник, рибалка, настоятель храму, вельможа), птахи та звірі (горобець, журавель, лисиця, анукі - єнотоподібний собака, черепаха, мавпа, жаба), божества, чудовиська й перевертні, духи морів і гір.
💜 Сюжетом казки нерідко є боротьба бідного з багатим, людини з чудовиськами, злими духами і перевертнями.
💜 За тематикою казки можна поділити на героїчні, соціально-побутові, чарівні, казки про тварин. У казках про звірів здебільшого розповідається, як тварини - звірі, риби та птахи - віддячують людині добром за добро.
💜 Окрема група казок про кару, що зазнали ті, хто вчинив комусь зло!😡
💜 Чимало персонажів японських казок часто опиняються в скруті, з якої кінець кінцем виходять переможцями.
Візьміть у ліву долоньку (вона ближче до серця) ті знання, які у вас є. У праву - ті знання, які отримали сьогодні. З’єднайте долоньки і покладіть їх до душі. І пам’ятайте, за добро - добром платять. Залишайтеся добрими, ніжними до самих себе і до всіх, хто вас оточує!
Д/З:
Доброго ранку, діти!
Тема: Позакласне читання №1. «Панчатантра» - збірка давньоіндійських казок про тварин. Індійська народна казка «Фарбований шакал». Викриття в образах тварин негативних людських якостей.
💥 Підручник САМЕ ТУТ! (тисніть)
💚 Дітки, сьогодні ми познайомимося з народною казкою «Фарбований шакал». Зверніть увагу на епіграф до нашого уроку: "Будь собою, інші ролі зайняті!" Сподіваюся, що ця казка допоможе вам зрозуміти, чому не варто себе видавати за когось іншого.
Тадж-Махал
Збудований за наказом імператора Шах-Джахана як мавзолей для своєї персидської дружини. Будівництво зайняло 22 роки.
Один з найдивовижніших храмів Індії, розташований у безпосередній близькості від Нью-Делі. Будівництво велося 8 років.
Печери Аджанти
Комплекс є низкою з 29 печер, висічених у скелях і з'єднаних широкою стежкою.
👉 Учені-дослідники встановили, що найпершими виникли казки про тварин.
👉 Найвідомішою і доволі давньою збіркою казок про тварин є індійська книга – "Панчатантра". За легендою, книга була написана для двох синів могутнього індійського раджі: володар безкраїх земель і незчисленних коштовностей хотів, щоб юні принци навчилися життєвої мудрості.
👉 Минув час, і книгу індійської мудрості стали перекладати різними мовами світу. Герої отримували нові імена, в події сюжету впліталися особливості національної культури, подробиці побуту, звичаїв і традицій народу, серед якого вона прижилася.
💚 Наразі ми знайомимося зі змістом чудової казки "Фарбований шакал".
👉 Можна читати!!!
👉 А можна - слухати!!!
Д/З:
Доброго ранку, діти!
Тема: Казки народів світу: різновиди та ознаки.
💥 Підручник САМЕ ТУТ! (тисніть)
Дуже давно, коли ще не було писемності, у людей виникала потреба розповісти про те, що вони побачили, пережили, відчули.
Фольклор — це усна народна творчість.
Сьогодні поговоримо про казку!
💥 У стародавній африканській притчі розповідається:
«Миша могла проникнути всюди. Вона бувала в палацах багатіїв і в оселях бідняків. Її маленькі блискучі очі стали свідками багатьох таємниць. Яким би надійним не було сховище, миша все одно туди проникала. І ось одного разу вона вирішила сплести собі казки з усього того, що бачила на своєму віку.
Кожну казку миша одягла в яскраву сукню – жовту чи рожеву, зелену чи синю. Так казки з’явилися в мишачій хатинці. Своїх дітей мишка не мала і тішилася своїми казочками сама. Одного разу отара овець проходила по тому полю, де була мишача хатка. Якась вівця вибила ногою двері мишачої хатки. Казки вибігли звідти та й розбіглися по всій землі».
💥 Казка як жанр фольклору
Казка є найулюбленішим фольклорним жанром як для дітей, так і для дорослих. Мало кого можуть залишити байдужим розповіді про неймовірні пригоди героїв казок, про фантастичні події та загадкові скарби. Окремі народні казки мають давнє коріння.
✅ У всіх казок однакова будова!
👉 Розглянемо кожний вид детальніше!
💥 Запам'ятайте!
Завдання на 8 вересня
Доброго ранку, діти!
Рада нашому знайомству!!! Вірю, що робота ваша буде плідною! Разом - до нашої спільної Перемоги!
Тема: Роль книжки у третьому тисячолітті. Види читання в цифрову епоху. Паперові та електронні книжки.
💥 Підручник, який у п'ятому класі подарує нам радість спілкування, САМЕ ТУТ! (тисніть)
Отже, до роботи!!!
👉 Діти, розпочати урок хочу з притчі.
Власник одного підприємства приготував для своїх службовців подарунки на Різдво. Можна було вибрати Біблію або 10 доларів. Перший працівник сказав, що Біблія, звичайно ж, хороша книга, але йому, аби гідно відсвяткувати Різдво, більше знадобляться гроші. Слідом за ним й інші вибрали гроші.
І тільки останній співробітник узяв книгу.
— Я, — каже, — давно хочу придбати Біблію!
— Я дуже радий, — сказав власник підприємства. — Беріть, читайте, тільки не згубіть закладку!
Чоловік дбайливо відкрив Біблію й дістав закладку — 100 доларів. Усі айкнули й дуже пошкодували про свій вибір, але було вже пізно.
Хто шукає тільки тілесної їжі, може втратити духовне, а хто шукає духовне, придбає й матеріальне!
Цьогоріч ви починаєте вивчати новий предмет - "Зарубіжна література". На уроках української літератури ви ознайомитеся з творами українських письменників і письменниць. А на уроках зарубіжної літератури читатимете твори авторів, які жили чи живуть за межами нашої країни та представляють культуру інших народів.
.jpg)




.jpg)


.jpg)




.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)




.jpg)
.jpg)


.jpg)









.jpg)


.jpg)

























































.jpg)





.jpg)













.jpg)







Комментариев нет:
Отправить комментарий