6 клас ЗАРЛІТ - 2025

Посилання на онлайн-зустріч:




Завдання  на 27 листопада

Доброго ранку, діти!


Тема:  Пригоди і фантастика 

Жуль Верн ятнадцятирічний капітан". Образи природи та ідея її пізнання у творі.

💥  Підручник  САМЕ ТУТ! (тисніть) 

"Всесвітній мандрівник", "чарівник", "пророк", "провидець", "винахідник без майстерні"  так сучасники називали основоположника наукової фантастики, автора серії романів "Незвичайні подорожі"  Жуля Верна.

Жуль Верн: 


✅  написав  серію романів "Незвичайні подорожі";                   

✅  започаткував наукову фантастику;                  

✅  передбачив  винаходи;          

✅  засудив работоргівлю.


⚓  Діти, чи мрієте ви про подорожі в далекі, незвідані країни? 

⚓  Де б ви хотіли побувати?

⚓  Чи приваблює вас подорож, здійснена героями роману «П'ятнадцятирічний капітан»?

⚓  Поміркуйте, чи вистачило б вам терпіння, сміливості, відповідальності здійснити таку подорож?


🚤  Небезпечна мандрівка


Довга й непроста дорога привела екіпаж «Пілігрима» до Екваторіальної Африки. 


👉  Що їх чекає тут?

👉  Чим закінчиться така довга й небезпечна пригода? 

👉  Як складеться доля героїв у подальшому? 

👉  Який він, світ природи, зображений у творі? 


Автор описує різні стани природи, різні стихії, подає докладний опис рослинного та тваринного світу африканського континенту.

Це розширює кругозір читачів, доступно популяризує знання з географії, ботаніки, зоології та інших наук.



💥  Словникова робота 

Діти, яким терміном ми називаємо опис природи в художньому творі?


☝  Пейзаж (від фр. Paysage від paus- країна, місцевість)  опис природи.



❓  А з якою метою автор використовує опис природи в художньому творі?

 

(Опис природи може слугувати тлом розповіді; мати психологічне значення; може бути засобом художнього зображення внутрішнього світу героя)


💢  Автор подає докладну характеристику природних явищ тих місць, куди заходив "Пілігрим", а також приклади взаємодії мандрівників з оточуючим світом. У творі наявні описи морського простору, описи природи, а також звірів і морських тварин.




🔰  Робота з підручником

-  ІІ частина, розділ восьмий "Із записника Діка Сенда" (наш підручник, стор. 63-66).

💢  У цьому романі Жюль Верн об’єднав розповідь про пригоди героїв з цікавими фактами з географії, біології, історії. Крім того, в романі є багато роздумів, пов’язаних з проблемами взаємодії людини і природи. Де б не побували герої роману, автор наводить докладну характеристику місцевості. 

🔰  Підсумуймо!


Діти, сьогодні завершуємо вивчення цікавого, захоплюючого пригодницького роману Жуля Верна "П’ятнадцятирічний капітан". Ми подорожували разом з розумними, сміливими, щляхетними героями твору, хвилювались, коли вони потрапляли в ризиковані ситуації, і раділи, коли наші улюбленці перемагали. Письменник показав нам, якою повинна бути справжня людина. Сьогодні завдяки письменнику  майстру слова – переконались, що природа має насичені кольори й відтінки, притягує до себе й надихає, тому що вона  саме життя.


Д/З:


-  читати (ІІ частина) розділ восьмий "Із записника Діка Сенда" (наш підручник, стор. 63-66);


ТЕСТ для самоперевірки САМЕ ТУТ! (тисніть) 


Все буде Україна! 💗






Завдання  на 20 листопада

Доброго ранку, діти!


Тема:  Пригоди і фантастика 

Жуль Верн ятнадцятирічний капітан". Проблема рабства в романі.

💥  Підручник  САМЕ ТУТ! (тисніть) 


✅  Продовжуємо роботу над змістом твору Жуля Верна "П'ятнадцятирічний капітан".

✅  Це твір, сюжет якого насичений незвичайними подіями й характеризується їхнім несподіваним поворотом, великою динамікою розгортання. 

Для пригодницького роману характерні мотиви викрадення й переслідування, атмосфера таємничості й загадковості, ситуації припущення й розгадування.

✅  Герої романа впродовж півроку переживають безліч дивних пригод у відкритому морі та в тропічних лісах Африки, куди їх закидає зла доля в особі злочинця і работорговця Негоро.

💢  У різних народів є приказки та присляв’я про рабство.


Наприклад, англійське, «Краще худа свобода, ніж сите рабство».


Давньоримський філософ, поет державний діяч Сенека говорив: «Немає рабства ганебнішого, ніж рабство добровільне».

В Україні говорять: «Рабів до раю не пускають»


👉  Рабство – це одна з форм гноблення та приниження особистості. Це найстрашніше з усього того, що вигадало людство. На жаль, цей факт залишається дійсністю довгі роки, навіть століття. Рабство викликає обурення всіх прогресивних людей світу. 

Ця проблема піднімається і на сторінках роману Жуля Верна «П'ятнадцятирічний капітан».

👉  У чому полягає жахливість становища раба?

Людина втрачає всі права, стає власністю свого господаря, неначе річ. 

💥  Для допитливих!  

Упродовж історії рабство було часто легалізованим, тобто людина була рабом  і розглядалася рухомим майном. Рабство виникло на межі  ІV - ІІІ тисячоліть до н.е. у найбільш розвинутих тоді країнах Азії та Африки, та найвищого  свого розвитку досягло у Стародавній Греції і Стародавньому Римі. 

Рабство — найжорстокіша форма експлуатації людини людиною. Примус раба до праці здійснювався під страхом смерті. 



Через надмірно інтенсивну працю, постійне напівголодне й голодне існування сотні й тисячі рабів передчасно вмирали. Це, а також прагнення рабовласників розширити своє господарство, вимагало постійного й масового оновлення армії рабів. Для рабовласницького суспільства характерною була непримиренна боротьба між рабами і рабовласниками, яка часто переростала у повстання рабів. Незважаючи нате, що рабовласницький лад давно зійшов з історичної арени, його пережитки ще довго існували в економіці багатьох країн. Тривалий час існувала й работоргівля.


👉  Чи існує поняття "рабство" в сучасному світі? Так, існує!    

🔰  Звернімося до роману "П'ятнадцятирічний капітан" Жуля Верна. 

Яким же чином герої роману, вільні люди, американці, потрапляють у рабство? 

Пригадаймо!
Під час подорожі наші мандрівники натрапили на затонуле судно "Вальдек" та врятували п'ятьох афроамериканців і собаку Дінго. Пізніше за підступним задумом Негоро вони потрапляють до Африки.


Саме тут, в Африці, торгівля "чорним товаром" все ще триває. Гарріс та Негоро піклуються тільки про гроші. Вони злодії. Негрів продають у рабство. Втекти вдається тільки Геркулесу.

🔰  «Слідом за автором» 

Робота з текстом твору: 
Розділ чотирнадцятий.  "Що робити?"

Підсумуймо!

1.  Засудження рабства — одна з провідних ідей роману Жуля Верна "П'ятнадцятирічний капітан".

    
2.  Прагнення до власної наживи — основна мета торгівців людьми.

3.  Ненависть і жорстокість до тубільного населення — спільна риса як білих, так і темношкірих „вельмишановних комерсантів”. 

4.  Немилосердність стосовно пригноблених — шлях до винищення цілого народу.

☝  Як бачимо, ідея засудження работоргівлі — одна з провідних у романі. Поряд з нею тема грошей, наживи.
Завжди, коли мова йде про такі речі, як рис, швацькі голки, коні, ми розуміємо поняття "ціна товару". Але, 1829 року в одній з американських газет була надрукована об'ява, і після слова "коні", було написано "люди" — на продаж чи в оренду, то, мабуть жарт? На жаль — ні!

"Як важко мені описувати ці картини! Але я вважав своїм обов`язком відтворити їх у всій їхній жахливості... І треба, щоб у світі знали про це" — писав Жуль Верн.

І ми, читаючи твір "П'ятнадцятирічний капітан", переконуємося в тому, що рабство — чи не найганебніша сторінка в історії людства.

Д/З: 

-  читати розділ чотирнадцятий "Що робити?" (наш підручник, стор. 58-62);
-  аргументувати своє відношення до рабства.
Все буде Україна! 💗






Завдання  на 13 листопада

Доброго ранку, діти!


Тема:  Пригоди і фантастика 

Жуль Верн ятнадцятирічний капітан". Дік Сенд і його друзі. 

💥  Підручник  САМЕ ТУТ! (тисніть) 


Герої творів Жуля Верна – благородні, сильні, мужні, великодушні люди із сильними характерами. Серед  героїв письменника немає ледарів і нероб. 


Жуль Верн був сам людиною напрочуд працелюбною. Навіть в старості, остаточно втративши зір, він продовжував працювати – творити, надиктовуючи свої твори.

🔰  П’ятнадцятирічний капітан Дік Сенд… 

Юнак був одним із найулюбленіших героїв Жуля Верна. Письменник наділив юного капітана найкращими рисами, притаманними людині. Саме таким він хотів бачити свого сина: мужнім, працьовитим, наполегливим, з рішучою вдачею та добрим відданим  серцем. Це була мрія батька, щоб про його сина Мішеля, який на час створення роману був п’ятнадцятирічним юнаком, говорили так, як сказав капітан Гуль про Діка Сенда: «Дік Сенд стане колись гордістю американського флоту».

🔰  Робота за підручником 


Розділ І  "Шхуна-бриг "Пілігрим"" (стор. 46-50); 

розділ ІІ  "Дік Сенд" (стор. 50-54).  


🔰  Образ Діка Сенда 


Образ головного героя роману цікавий і багатогранний. Капітан Гуль і місіс Велдон саме так охарактеризували юнака:


👉  „Із цього хлопчика … вийде колись чудовий моряк. У нього вро­джений хист мореплавця…”


👉  „Він надзвичайно уважний…,… рішення він приймає так само швидко, як маневрує вітрилами.”


👉  „Слід ще й додати, що він чесний, добрий та слухняний юнак, упевнений у собі, рішучий і надто серйозний, як на свій вік.”


👉  „Скромність і доброта— у цих двох словах уся його вдача.”



✅  Коли людину починають вважати дорослою?


Мабуть, це не визначається віком, а тим, як поводиться особистість, які вчинки здійснює. Саме на такі думки наводить нас образ головного героя роману – Діка Сенда.


✅  Що значить "стати людиною" для Діка Сенда? 


У п'ятнадцять років юнак "уже вмів приймати рішення й доводити до кінця все те, на що обдумано зважився".

 

✅  Які риси характеру роблять образ Діка Сенда надзвичайно привабливим?


Я думаю, ви зі мною погодитесь  це рішучість, мужність, вірність, милосердя, жага до знань, вдячність. Почуття вдячності до людей, які його (сироту) зростили, прагнення до навчання, стриманість роблять образ Діка Сенда надзвичайно привабливим. Дік Сенд для себе чітко засвоїв: е можна втрачати свою гідність, за будь-яких обставин треба залишатися достойною людиною"Саме таким і був Дік Сенд!


🔰  Друзі Діка Сенда





🔰  Підсумуймо!

Небезпеки й перешкоди загартовують волю Діка Сенда й форсують розвиток його характеру. Кращі якості головного героя: енергія й сила волі, сміливість і наполегливість, справедливість і шляхетність - зробили його одним з найулюбленіших і найпопулярніших героїв Жуля Верна.

Найважливіший скарб, що є в людини, не залежить від національності, часу, в якому вона живе, країни. Це людяність, чуйність, сміливість, мужність, справедливість, повага до людей, які тебе оточують, любов до батьківщини, бажання прийти на допомогу тим, кому вона потрібна. Саме ця гуманістична ідея втілена в образі Діка Сенда.

Сам автор роману, Жуль Верн, сказав: „У „П’ятнадцятирічному капітані” я спробував показати, що можуть зробити розум і хоробрість підлітка в бо­ротьбі з небезпекою і труднощами, що примусили його покласти на себе відповідальність, не відповідну його віку.”

Д/З: 


-  читати розділ дев'ятий "Капітан Сенд" (наш підручник, стор. 54-58);


Увага!

ТЕСТ для самоперевірки  САМЕ ТУТ! (тисніть) 


Все буде Україна! 💗






Завдання  на 30 жовтня 

Доброго ранку, діти!


Тема:  Пригоди і фантастика 

Жуль Верн ятнадцятирічний капітан". Тема духовного випробування людини. Образ Діка Сенда, мужність і людяність героя.

💥  Підручник  САМЕ ТУТ! (тисніть) 


Дітки, наразі розділ 2 "Пригоди і фантастика"!

✅  А чи знайомі вам такі предмети?




✅  Як же ці предмети пов’язані між собою?

✅  Якій людині вони можуть належати? 

✅  А чи любите подорожувати ви? Чому? 

✅  Поміркуйте, які риси характеру  знадобляться в подорожі?

🔰  Робимо висновок!

👉  Під час подорожі знадобиться фізична витривалість. Дуже часто потрібно  робити складний вибір, пройти духовні випробування.

👉  Такі  речі могли  належати  людям, які часто подорожують або пишуть твори про мандрівні пригоди. 

☝  Зокрема, французький письменник, дослідник і мандрівник - Жуль Верн - і його цікавий роман "П'ятнадцятирічний капітан".


💥  Це цікаво та пізнавально!

💥  Історія виникнення твору


✅  У житті кожної людини трапляються ситуації крайнього напруження духовних і фізичних сил, коли дуже легко зробити хибний крок або нічого не зробити  й через це втратити себе як особистість. Це ситуації, які неможливо заздалегідь спланувати і до яких неможливо спеціально підготуватися. За екстремальних умов виявляється глибинна людська суть. Саме тоді можна пізнати справжню красу людяності!

✅  На долю героїв випали фізичні випробування: важка праця, втома. Але ще більш важкими виявилися випробування духовні, а саме необхідність брати відповідальність за свої рішення, довге очікування, смуток, невпевненість, розчарування, страх за близьких.

✅  Дік Сенд — юний, але надзвичайно сильний духом герой. У найскладніших ситуаціях він зберігає спокій, діє рішуче, проявляє людяність і відвагу. Саме ці якості роблять його справжнім капітаном — не за віком, а за характером.


✅  Дік Сенд був сиротою. Але цей хлопець точно знав, чого прагне в житті. Він був розважливим і дорослим, як на свій вік. Понад усе він хотів здобути професію капітана, тому розумів, що потрібно починати кар'єру з самого початку - з матроса. На долю юнака випало чимало випробувань. І він з ними впорався!

✅  Прочитавши твір, ви впевнитеся, що побувавши в екстремальних умовах, головний герой Дік Сенд стає мужнім, сміливим, сильним духом. Стає людиною, яка прагне за будь-яких умов подолати труднощі!

Тож читаємо і насолоджуємось!


Д/З:

-  життєвий і творчий шлях письменника (підручник, стор. 42-44);

-  зміст роману Жуля Верна "П'ятнадцятирічний капітан" (уривки, стор. 46-66).
Все буде Україна! 💗






Завдання  на 23 жовтня 

Доброго ранку, діти!


Тема: Розвиток мовлення №1. Давньоєгипетські міфи. Міф про Тефнут. Аудіювання уривка з міфу про Тефнут.

💥  Підручник  САМЕ ТУТ! (тисніть) 


Ох, які ж ми з вами крутезні мандрівники! 

Наразі - Єгипет! Летімо! 




💧  Єгипет — одна з найдавніших країн світу, яка асоціюється насамперед з одним із семи чудес світу — величними пірамідами, 



знаменитими фараонами, 


найдовшою річкою Африки — Нілом


Єгипет відомий, як країна пірамід, проте ТІЛЬКИ до них єгипетська культура ніяк не зводиться.





 У Єгипті виникла одна з найдавніших цивілізацій світу, і міфологія єгиптян теж дуже давня.

💧  Єгипетська міфологія почала формуватися в IV тисячолітті до нашої ери. Міфи давніх єгиптян були пов’язані з віруваннями людей. У кожній провінції вірили у своїх богів і по-різному пояснювали світ і все, що існує довкола. Майже всіх богів вони зображували людьми з головами тварин або птахів.


💧  Міфи єгиптян, як і міфи інших народів, символічно передають уявлення про закони природи й сенс життя, але іншими засобами. Міф Давнього Єгипту закликає людину воєдино злитися з природою, прийняти чинний мудрий порядок, підкоритися йому і не робити спроб щось змінити, тому що всі зміни будуть тільки на гірше. 

Єгипетський міф уславлює не військову доблесть, а творця, хранителя і захисника стабільності у світі.

💧  Уважненько слухаємо давньоєгипетський міф про Тефнут - кохану доньку бога Сонця Ра.


💧  Наразі - аудіювання!!!


Д/З:

Все більшою популярністю в усьому світі користуються єгипетські ТАТУ.





💧  Створіть СВІЙ ШЕДЕВР скарабея!
Якісне ФОТО роботи - мені на вайбер (у свої групи). Буду вибирати собі малюнок для тату! 😏 

Все буде Україна! 💗







Завдання  на 16 жовтня 

Доброго ранку, діти!


Тема: Діагностувальна робота №1 за розділами «Вступ» і «Міфи на всі часи» (тестові завдання)

💥  Підручник  САМЕ ТУТ! (тисніть) 


✅   Дітки, ми вивчили цікаві грецькі міфи. Наразі контрольна робота. Знаю, що справитеся чудово!  Успіхів вам! 😊 

💥   ТЕСТ на самоперевірку САМЕ ТУТ! (тисніть) 

   Скоро у ваші віконця заглянуть осінні канікули! З'явиться трішки вільного часу. Читаймо крутезний твір "П'ятнадцятирічний капітан", автором якого є Жуль Верн. Цей твір розпочне розділ 2 "Пригоди і фантастика"!

Все буде Україна! 💗






Завдання  на 9 жовтня 

Доброго ранку, діти!


Тема: Позакласне читання №1. Міф про Нарциса.

💥  Підручник  САМЕ ТУТ! (тисніть) 


👉   Сьогодні поговоримо про Нарциса. Ви скажете: "Ларисо Іванівно! Слово "нарцис" пишеться з маленької літери. Це назва квітки!" 

Так, дітки! Квітка, яку ми звикли бачити на своїх дачах, неймовірно гарна, запашна і величава!

👉   Але про неї ще говорять, що вона пихата, надмірна, зарозуміла, гордовита! Чому? Ось послухайте про неї казочку і все зрозумієте!

💥  Перейдіть за посиланням 👉 ТУТ! (тисніть)

👉  Але наразі ми вивчаємо давньогрецькі міфи. І ім'ям цієї квітки назвали гарного вродливого юнака.  

👉   Ким він був? Як жив? Як поводив себе? Що з ним сталося? На ці запитання дасть відповідь сам міф! Слухаємо аудіокнигу і насолоджуємося ілюстраціями!

👉   Перевірте себе, наскільки ви були уважними 

1. Чому німфа Ехо не могла розповісти Нарцису про свої почуття?

2. Чому Нарцис відштовхнув закохану німфу? 

3. Чи міг він узагалі покохати?

4. Кого побачив Нарцис у воді, нахилившись попити?

5. Як було покарано Нарциса за холодність і гординю? 

6. Чи справедливо вчинила з ним Афродіта?

7. Які страждання випали на долю самозакоханого юнака?

У вас вийшло??? Тоді ви крутезні!!!

👉   Аналізуємо!

Порівняйте образи Нарциса та Хлопчика-зірки з казки О. Уайльда (яку вивчали в 5-ому класі). Згадайте, через які випробування довелося пройти Зоряному хлопчику? Чому Зоряний хлопчик отримав прощення, а Нарцис - ні?

План порівняння головних героїв

Нарцис 

 Хлопчик-зірка

Походження

Син річкового бога і німфи

Королівський син

Зовнішність

Надзвичайно гарний

Вродливий

Основні риси характеру

Холодність, гордовитість

Жорстокість, бездушність

За що було покарано

Відштовхнув німфу Ехо

Відштовхнув рідну матір

Покарання

Покохав своє відображення

Став потворою

Після покарання

Залишився біля струмка помирати, милуючись своїм відображенням

Змінилася душа: герой зрозумів свою провину

Фінал

Смерть героя

Фізичне й духовне відродження героя

👉   Підводимо підсумки!

💧    Нарцис - 1. квітка;  2. у переносному значенні - самозакохана людина.

        Нарцисизм - риса характеру, яка полягає в самозакоханості.  

💧   Ключові слова в характеристиці Нарциса: байдужість, душевна порожнеча, нездатність любити, агресивне відторгнення інших, самозакоханість.

💧   Міф про трагічну долю Нарциса був дуже популярний не тільки в давнину. Легенда про горду людину, яка любить лише саму себе, широко відома і в наш час.

👉   Д/З:

- міф про Нарциса;

- запитання за змістом (блог).

Все буде Україна! 💗







Завдання  на 2 жовтня 

Доброго ранку, діти!


Тема: Найвідоміші міфологічні образи, сюжети, мотиви Стародавньої Греції. Дедал і Ікар. 


💥  Підручник  САМЕ ТУТ! (тисніть) 

 

Сьогодні на уроці говоримо про майстра своєї справи! 

👉  Нащадок царського роду, чудовий різьбяр і будівничий Дедал. 

👉  Слухаємо і насолоджуємося! "Дедал та Ікар".


✅  У Стародавній Греції були напрочуд розвинуті різні ремесла й види мистецтва. 

✅  У зв’язку з цим у багатьох міфах порушуються проблеми творчого пошуку й змальовано образ творця.

☝  Дедал був славетним скульптором, будівничим, різьбярем, винахідником різних інструментів. Саме ймення Дедал з грецької означає робити по-мистецькому. Із пташиного пір’я й воску Дедал зробив для себе та свого сина Ікара великі крила.


✅  Саме  майстерність та наполегливість Дедала дозволили їм із сином піднятися високо в небо.


✅  У захваті, забувши батькову пересторогу, Ікар полинув вище, аж до сонця. Віск на його крилах розтанув, і юнак загинув. 


Образи Дедала й Ікара стали втіленням нестримного творчого пошуку, попри небезпеки й перешкоди на цьому шляху.

А хлопець Ікар став втіленням одвічної мрії людства про крила. Чому ж саме неслухняний Ікар, а не знаменитий винахідник і митець Дедал? 

Тому що, саме Ікар перший відчув радість вільного лету та відчуття свободи для людини й віддав за це власне життя.


Д/З:

-  читати міф "Дедал і Ікар", стор. 35-40;

-  подумайте, що спонукало Дедала створити крила;

ТЕСТ для самоперевірки САМЕ ТУТ! (тисніть) 

Все буде Україна! 💗





Завдання  на 25 вересня 

Доброго ранку, діти!


Тема: Міфи про Геракла. Подвиг сьомий: критський бик. Уславлення розуму й сили людини в циклі міфів про Геракла. Образ Геракла. 


💥  Підручник  САМЕ ТУТ! (тисніть)  


🔰  Вивчаючи на попередньому уроці міф про Прометея, ми згадували героя, котрому сьогодні присвятимо цілий урок. 

Геракл один з найпопулярніших грецьких героїв. Він син бога Зевса та земної жінки Алкмени.

Геракл відомий своїми славетними подвигами!

Їх було - 12! 

🔰  Історичні намистинки!

✅  Геракл служив Еврісфею за наказом богів, щоб спокутувати вбивство своєї родини, яке він скоїв у стані божевілля, насланого богинею Герою. Дельфійський оракул порадив йому вирушити на службу до царя Еврісфея для спокути свого страшного злочину. Цей припис став причиною для здійснення Гераклом дванадцяти подвигів, які й забезпечили йому майбутнє безсмертя.

✅  Еврісфей був царем Мікен і Тиринфу. Він знав про надлюдську силу Геракла і заздрив йому, тому радісно прийняв можливість відправити його на небезпечні завдання, сподіваючись, що герой загине. 

✅  Зрештою, Геракл виконав усі дванадцять подвигів і після закінчення терміну служби покинув палац царя, ставши одним із найвидатніших героїв давньогрецької міфології. 

🔰  Критський бик (подвиг сьомий)


🔰  Читаємо або слухаємо!

Для тих, хто любить читати - наш підручник (стор. 29-32). А можна прослухати аудіокнигу.



🔰   Літературна довідка

    Подвиги Геракла — популярна тема світового мистецтва. У скульптурі й живописі підкреслюється фізична сила й надзвичайні можливості героя, які дають йому змогу подолати страховиськ.



👉  Епізоди з життя героя (його подвиги) були усталеними темами скульпторів. 

👉  Образ Геракла оспівали Софокл, Евріпід. Міфи про Геракла популярні й в пізнішому образотворчому мистецтві, літературі, музиці.


Його ім'я стало загальною назвою на означення людини, наділеної богатирською міццю!

 Д/З:

1. Зміст сьомого подвигу Геракла (стор. 29-32).

2. За бажанням прочитайте 1-2 (на вибір) подвиги Геракла (вони коротенькі та цікаві, а інтернет - ваш друг!).

2. Практична робота в зошиті:

👉  Запишіть у зошиті притаманні Гераклові риси характеру за першими буквами його імені.

Двадцять п'яте вересня

Домашня робота

Літературне гронування

Г
Е
Р
А
К
Л

ЯКІСНЕ ФОТО роботи відправте у свою вайбер-групу. 

Приклад (дівчинка Ліна):

Лагідна
 Ініціативна
Ніжна
Активна

Все буде Україна! 💗







Завдання  на 18 вересня 

Доброго ранку, діти!


Тема: Грецькі міфи. Основні тематичні групи грецьких міфів. Боги, герої та люди в грецьких міфах. Міф про Прометея. Велич подвигу Прометея, його самопожертва заради людей.


💥  Підручник  САМЕ ТУТ! (тисніть)  


👌   Яка ж тільки чудова зарубіжна література! Мандрівка за мандрівкою! Наразі прямуємо до Давньої Греції, яку ще називають Елладою, а її мешканців - еллінами


☝  Це - Олімп! Найвища гора (2911 м) у Греції! За уявленнями давніх греків, там жили боги, котрі скеровували життя світу і людей. Наймогутнішим із них був Зевс, який керував небесними явищами, тому нерідко його зображують із блискавками в руці. Зевс - верховний правитель, володар неба і землі, цар богів і людей.

👉  Знайомимося з теоретичним матеріалом за нашим підручником (стор. 18-21, Грецькі міфи). 


Наразі міф про Прометея!

ПРОМЕТЕЙ

Прометей був титаном, наділений даром пророцтва (із грецької - провидець). Ім'я його в перекладі означає "той, хто мислить наперед", або "той, хто передбачає".

Елліни шанували Прометея як заступника й навчителя смертних. Вони вважали, що саме він створив перших людей, виліпивши їх із глини.

Подвиг Прометея назавжди залишився взірцем самовідданого вчинку, а сам герой став одним із "вічних образів" світової культури.

   Пригадаймо!

   Про який подвиг іде мова? Дізнаймося, чому ім'я Прометея відоме всьому світові? Читаємо за підручником (стор. 23-26), або слухаємо аудіокнигу.

💚   Прометей мав благородне, велике серце, він перший зглянувся на людей. Під час суперечки із Зевсом про зменшення жертв богам Прометей став на бік людей, які потерпали від голоду й були безсилі проти могутніх олімпійців. За це розгніваний Зевс забрав у людей вогонь! 


💚  Однак Прометей викрав вогонь з Олімпу й приніс його людям у тростинці. Так людський рід було врятовано від голоду й холоду. Допомога Прометея людям була безцінною: він не тільки приніс їм вогонь, а й навчив різних ремесел.
 

   Перевірте себе! Розкажіть батькам!   

Дали відповідь на всі питання? Все вірно??? 

Тоді ви - великі молодці! 


💦   Це цікаво та пізнавально!

Давньогрецькі Олімпійські ігри стали, по суті, фундаментом розвитку сучасного спорту і сучасних Олімпійських ігор.

💦   На час Олімпійських ігор припинялися війни, оголошувалося олімпійське перемир’я. До стадіону прибувало як мирне населення, так і воїни.


💦   Спершу Олімпійські ігри містили в собі тільки біг. Причому бігли завжди зі щитом. Це пояснювалося тим, що щит був важким, і при втечі від ворога його потрібно було кинути. Відступ же зі щитом у руках ганебним не вважався. У Спарті було побажання воїнові — «зі щитом або на щиті», що означало «не знеслав себе або загинь із честю», тому що вбитих з поля бою виносили на щиті, що було даниною поваги хороброму.

💦   Спортсмени після занять натирали себе оливковою олією та зіскрібали її з себе спеціальним шкребком. Разом із маслом видалявся пил, у такий спосіб оливкова олія відігравала роль зволожувального крему й мила.

💦   Переможцям у змаганнях як приз підносили оливкові вінки й оливкову олію в амфорах. 

💦   На батьківщині олімпійським чемпіонам ставили статую.

💦   Глядачами на Олімпійських іграх могли бути тільки чоловіки! Жінкам дивитися на змагання заборонялося під страхом смертної страти! 

☝   По легенді, одна жінка все-таки пробралася на змагання, її впізнали, але помилували тільки завдяки тому, що її син став олімпійським чемпіоном!

Д/З:

-   наш підручник, стор. 18-22;
-   Міф про Прометея, стор. 23-26; 
-   А тепер покажіть, наскільки ви були уважні під час вивчення нового матеріалу!

Увага!!!

ТЕСТ на самоперевірку  САМЕ ТУТ! (тисніть) 

Все буде Україна! 💗





Завдання  на 11 вересня 

Доброго ранку, діти!


Тема: Поняття про міф. Відмінності міфу від казки та легенди. Українські міфи.


💥  Підручник  САМЕ ТУТ! (тисніть)   


   Наші предки жили серед природи й відчували себе її невіддільною частинкою. Живими для них були і сонце, і море, і ліс, і сама матінка-земля. Всі природні стихії були набагато сильнішими за людський рід. Тому у свідомості людей виникали образи могутніх богів, велетнів-героїв, які могли б допомогти, або зашкодити. Так виникли цікаві розповіді-міфи.   


   Що ж таке міфи?


✅  Міфи відносяться до усної народної творчості (фольклору) - найдавнішої форми роздумів людини.

✅  Міфи - це спроба зрозуміти, звідки виник світ, яка в ньому роль людини.

✅  Міфи народжувалися з природної допитливості людей, їхнього прагнення зрозуміти й пояснити дійсність. 


   За змістом міфи умовно поділяються на тематичні групи.


   Зазначені тематичні групи побутують у міфологіях багатьох народів. Є в міфічних оповідях різних культур і подібні сюжети та образи.



✅  Міфи схожі на казки та легенди. У міфах, як і в казках та легендах,  зображено вигадані події та фантастичних персонажів, є певні повчання щодо законів буття. Однак, попри певну спорідненість, міф істотно різниться з казкою та легендою.




   Підсумуймо!


Д/З:

-   опрацюйте матеріал за нашим підручником (стор. 16-18; 22).

-   запам'ятайте поняття "міф".

Гарного дня!💗     #Мирунамусім!





Завдання  на 4 вересня 

Доброго ранку, діти!

Вітаю Вас, мої любі шестикласники! Як же мені приємно говорити: "шестикласники"! 

Дорослі, розумні, виховані, дружні, толерантні, працелюбні! 

Маю величезну надію, що ви - саме такі! Ні! Виправляю сама себе! Я абсолютно впевнена в цьому! Ви - круті!!!   

 Рада нашій зустрічі! Вірю, що робота ваша буде плідною! Разом - до нашої спільної Перемоги!


Віримо у свої сили та, звісно, в ЗСУ!


Тема: Література як вид мистецтва. Художній образ.


💥  Підручник, який у 6 класі подарує нам радість спілкування,  САМЕ ТУТ! (тисніть)   

💥  Підпишіть зошит із зарубіжної літератури, де ви будете виконувати практичні завдання. Їх буде не багато, але... вони будуть😉! 


👉  Сьогодні ми маємо змогу познайомитися з літературою будь-якого народу. І в цьому нам допомагають уроки зарубіжної літератури!

👉  Уроки  літератури кожного із  нас навчають  життя. Читаючи  твори, ми можемо приміряти  на  себе  певні моделі поведінки людей, проаналізувати помилки персонажів і, навпаки, взяти до уваги шляхи  досягнення  успіху  позитивних героїв. 

 

Отже, до роботи!!! Література як вид мистецтва.

✅  Коли ж виникло мистецтво?


✅  Тлумачимо значення слова "мистецтво"


✅  Поринаємо в чарівний світ мистецтва


✅  Види мистецтва, які створила людська фантазія


✅  Поговорімо про художні образи

Мистецтво зображує в художніх образах буття людства, суспільства, особистості, природу. Художній образ є основою будь-якого виду мистецтва, а також фольклору як народного мистецтва. Естетичне призначення художнього образу полягає в тому, що він дає нам насолоду, формує естетичний смак. А ще художній образ може виховувати, формуючи наші уявлення про моральні якості, призначення людини у світі, національні та загальнолюдські цінності. 

✅  За змістом розрізняють декілька видів художніх образів


✅  Традиційні та вічні художні образи



☝  Це цікаво!!!

Цей витвір мистецтва знаходиться в Києві, у парку КПІ біля корпусу №1.


Композиція покликана нагадувати, що про навчання не варто забувати! 

Створили її з пошкодженого блискавкою бука. Нове життя дереву подарував молодий скульптор Єгор Зигура.  Меценатом проєкту став Богдан Андрейцев, місцевий житель. Він і запропонував митцю створити з розламаної деревини щось більш естетичне.

За словами скульптора, він зупинився на стосі книг тому, що це найпоширеніший символ навчання. А от краватка до бонетки (квадратної шапочки магістра) з’явилася через тріщину у стовбурі. Треба було її якось замаскувати. Так і вийшов одночасно художній елемент і захист "слабкого місця" скульптури від дощу та вологи.


Д/З:

-  опрацюйте матеріал підручника на стор. 7-14;

-  ТЕСТ для самоперевірки  САМЕ ТУТ! (тисніть)
Гарного дня!💗     #Мирунамусім!










Комментариев нет:

Отправить комментарий